- Marzena Kacprzak
Podczas dni języków obcych uczniowie przekonali się jak wiele słów w gwarze poznańskiej pochodzi z języka niemieckiego. Okazało się, że nasi uczniowie mają talent plastyczny, wykonując piękne ilustracje przysłów niemieckich. W trakcie prezentacji na temat polityki Niemiec, poszerzyli swoją wiedzę na temat naszych zachodnich sąsiadów.
W dniach 10-11.04 chętni uczniowie przystąpili do trzech konkursów z języka hiszpańskiego.
Klasy I brały udział w konkursie matematyczno-logicznym w języku hiszpańskim; klasy drugie rywalizowały między sobą w pierwszym etapie gry językowej ,,1 z 10", z zakresu wybranych czasowników i zwrotów. Klasy III natomiast przystąpiły do konkursu dotyczącego wybranych hiszpańskich idiomów i ich zastosowania. Zwycięzcy zostaną niebawem ogłoszeni przez organizatorów konkursów i nagrodzeni oceną oraz upominkiem.
Wszystkim uczniom biorącym udział w rywalizacji serdecznie dziękujemy. Podziękowania należą się również klasie III za pomoc w dekorowaniu sali językowej - uczniowie z dużym zaangażowaniem przygotowywali tzw. ,,papel picado", czyli dekoracyjną wycinankę, która towarzyszy Meksykanom w celebrowaniu licznych świąt. Tym samym udało nam się nieco przybliżyć uczniom naszej szkoły elementy kultury krajów hiszpańskojęzycznych, poza Hiszpanią.
Konkursy i projekty wykonane zostały pod koordynacją hispanistek: pani prof. Marty Andrzejewskiej, Katarzyny Paleń i Eweliny Kleban.
- BasSzy
- Information
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Geologicznej
W dniach 21 – 22 marca 2024 r. w Krakowie odbył się finał jubileuszowy 35 Ogólnopolskiego Konkursu Wiedzy Geologicznej dla uczniów szkół średnich z całej Polski.
Temat konkursu: Procesy geologiczne prowadzące do powstania obiektów geoturystycznych.
Tematyka konkursu obejmowała:
- ciekawe formy geologiczne powstałe w wyniku działania procesów geologicznych endogenicznych i egzogenicznych,
- charakterystykę procesów, które spowodowały powstanie form określonych jako obiekty/atrakcje geoturystyczne,
- występowanie obiektów geoturystycznych w Polsce.
Finał odbył się na Wydziale Geologii, Geofizyki i Ochrony Środowiska Akademii Górniczo – Hutniczej w Krakowie. Jednym z zadań finałowych była prezentacja opracowanej w II etapie tablicy geoturystycznej oraz dyskusja z komisją konkursową. Finaliści byli również zaangażowani w realizację zadań indywidualnych i grupowych skupiających się na rozwijaniu umiejętności logicznego myślenia, kreatywności i rozwiązywania problemów z zakresu tematyki konkursu.
Do finału zakwalifikowało się sześciu uczniów naszej szkoły.
Pierwszy zespół w składzie: Adam Zaręmba, Hubert Soczewski, Wiktor Kulpiński – IV klasa Technik Geolog. Opracowali i wykonali tablicę geoturystyczną pt. „Meteoryt Morawsko”.
Drugi zespół w składzie: Martyna Derda, Zuzanna Brzozowska, Joanna Chrustowska– III klasa Technik Geolog,. Opracowały i wykonały tablicę geoturystyczną pt. „Katedra Oczami Paleontologa”.
Wszyscy nasi uczniowie zostali laureatami i otrzymali certyfikaty uprawniające do przyjęcia na wybrane uczelnie z pominięciem procesu rekrutacji.
Dla nauczycieli – opiekunów zostały zorganizowane warsztaty przez ESRI Polska – „Wprowadzenie do ArcGIS”, a dla uczniów wycieczka połączona ze zwiedzaniem Jaskini Nietoperzowej i praktycznym zastosowaniem danych lotniczego skaningu laserowego LIDAR w kontekście analizy powierzchni terenu. Wycieczka zorganizowana została przez WGGiOŚ AGH.
Serdecznie gratulujemy laureatom konkursu, wierzymy, że osiągnięty przez Was sukces będzie motywacją do dalszych spektakularnych osiągnięć w przyszłości.
- BasSzy
- Information
"Pociąg Zwycięstwa"
Nasza szkoła bierze udział w projekcie "Pociąg Zwycięstwa" .
Jest to żywa lekcja historii podczas której uczniowie przeżyją przygodę
utrwalając wiedze o Powstaniu Wielkopolskim.
Nasz uczeń Maciej Kornaga zaprojektował plakaty - reklamujący Pociąg Zwycięstwa
oraz komiks o Powstaniu Wielkopolskim,
który będzie rozdawany uczestnikom projektu.
- BasSzy
- Information
Mistrzostwa Europy Wschodniej w siatkówce