Procedura działania biblioteki na czas pandemii obowiązująca w Zespole Szkół Geodezyjno – Drogowych w Poznaniu w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Podstawa prawna:
- rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz.U. z 2020 poz. 493 ze zm.) wytyczne dla placówek oświatowych opracowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej wspólnie
- z Głównym Inspektorem Sanitarnym i Ministrem Zdrowia,
Cel procedury: zapewnienie zdrowia i bezpieczeństwa młodzieży oraz pracownikom na terenie szkoły w związku z istniejącym zagrożeniem COVID-19.
Zakres obowiązywania procedur: procedury dotyczą szybkiej ścieżki komunikowania się nauczyciela z dyrektorem, nauczyciela z rodzicem i rodziców z nauczycielem w okresie pandemii koronawirusa COVID-19.
Uczestnicy postępowania - zakres odpowiedzialności: dyrektor, nauczyciele, rodzice, młodzież
- Biblioteka realizuje tylko wypożyczenia na zewnątrz.
- Czytelnicy nie mogą wejść do pomieszczeń biblioteki poza wyznaczoną przestrzeń.
- Stanowisko obsługi biblioteki znajduje się przy wejściu.
- Wymagane jest stosowanie się do ogólnych zasad sanitarnych w czasie pandemii (maseczka, rękawiczki, dezynfekcja rąk).
- Bibliotekarz ma prawo odmówić obsługi osoby z wyraźnymi objawami infekcji dróg oddechowych (informuje o tym fakcie dyrektora).
- Przy stanowisku pani bibliotekarki może przebywać tylko jedna osoba. Pozostałe osoby czekają na zewnątrz.
- Oddawane książki odkładane są w wyznaczone miejsce.
- Zwracane książki podlegają 7 – dniowej kwarantannie i w tym czasie są niedostępne dla czytelnika.
- Rezerwacje książek zostają zawieszone do odwołania.
- W miarę rozwoju sytuacji związanej z pandemią, będziemy na bieżąco reagować i wprowadzać zmiany w funkcjonowaniu biblioteki.
Sposób prezentacji procedur:
- Umieszczenie treści dokumentu na stronie internetowej szkoły.
- Zapoznanie rodziców/ opiekunów i uczniów z obowiązującymi w szkole procedurami poprzez przekazanie ich z wykorzystaniem środków zdalnej komunikacji.
- Udostępnienie dokumentu na tablicy ogłoszeń.
- Zapoznanie wszystkich pracowników szkoły z treścią procedur.
Tryb dokonania zmian w procedurze
Wszelkich zmian w opracowanych procedurach może dokonać z własnej inicjatywy lub na wniosek rady pedagogicznej dyrektor szkoły. Wnioskodawcą zmian może być również Rada Rodziców. Proponowane zmiany nie mogą być sprzeczne z prawem.
Zasady wchodzą w życie z dniem: 31 sierpnia 2020.