Tekst zostanie przeczytany po zaznaczeniu fragmentu do przeczytania   Click to listen highlighted text! Tekst zostanie przeczytany po zaznaczeniu fragmentu do przeczytania Powered By GSpeech
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Średnia 5.00 (6 Votes)
Wt16styczeń202408:29
Information
Marzena Kacprzak
598 hits
Teaching English Through Reading Novels

 

TEACHING ENGLISH THROUGH READING NOVELS

 

W grudniu 2023 r. zainaugurowane zostały zajęcia w ramach innowacji pt. „Teaching English Through Reading Novels”. Brali w nich udział uczniowie klasy drugiej i trzeciej. Główną ideą prezentowanej innowacji jest nauka języka angielskiego z wykorzystaniem literatury anglojęzycznej. Wspomniana forma pracy stwarza uczniom możliwość wszechstronnego rozwijania sprawności językowych oraz budowania ich motywacji do nauki poprzez niekonwencjonalne formy działania. Celem innowacji jest: poszerzenie zasobu słownictwa z języka angielskiego, rozwijanie sprawności czytania, słuchania, mówienia i pisania w j. angielskim, poznawanie żywego języka (aspekt kulturowy), rozwijanie pasji czytelniczej, rozwijanie wyobraźni, umiejętności koncentracji oraz skupienia. Jest to też doskonała forma służąca rozwijaniu umiejętności przetwarzania informacji, doskonaląca umiejętność pracy zespołowej, budująca poczucie wartości oraz ucząca odpowiedzialności za proces nabywania wiedzy. Wspólne czytanie rozpoczęliśmy od książki pt. „Robinson Crusoe”, Wydawnictwa MM Publications. Pierwszy etap naszej wspólnej pracy dotyczył krótkiego zapoznania się z tą powieścią. Tworzyliśmy mapy myśli na podstawie słownych skojarzeń. W kolejnym etapie innowacji tekst był czytany na głos najpierw przez nauczyciela, a potem kolejno przez uczniów. Po przeczytaniu wyznaczonej części rozdziału nauczyciel weryfikował stopień jego zrozumienia, uczniowie wyszukiwali nieznane im słowa, które były tłumaczone. Pojawiły się kreatywne zadania do wykonania typu: wybór i pisemne streszczenie najważniejszych wydarzeń rozdziału lub dopisanie dalszych, wymyślonych losów bohatera. Powstawały bardzo ciekawe prace, a co istotne, napisanie ich nie kojarzyło się uczniom z czymś nudnym i przychodziło z dużą łatwością. Na tym się zatrzymaliśmy w pierwszym etapie innowacji. Jakie wyzwania stoją przed uczniami dalej i jak będą sobie z nimi radzić, okaże się podczas kolejnych zajęć.

Małgorzata Wilińska

 

Zaznaczając fragment tekstu, klikając na pojawiający się głośnik, lektor go przeczyta.   Click to listen highlighted text! Zaznaczając fragment tekstu, klikając na pojawiający się głośnik, lektor go przeczyta. Powered By GSpeech

Statystyki strony

Dzisiaj odwiedziło nas osób 393

Wczoraj 1058

W tygodniu 4815

W miesiącu 20175

Od początku 2019 roku 1874046

Na naszej stronie internetowej używamy plików cookie. Niektóre z nich są niezbędne dla funkcjonowania strony, inne pomagają nam w ulepszaniu tej strony i doświadczeń użytkownika (Tracking Cookies). Możesz sam zdecydować, czy chcesz zezwolić na pliki cookie. Należy pamiętać, że w przypadku odrzucenia, nie wszystkie funkcje strony mogą być dostępne.

Click to listen highlighted text! Powered By GSpeech